zaterdag 14 juli 2007

brief

geachte vrienden,

ik heb niet de gewoonte om jullie zo formeel aan te spreken,
maar ik heb het gevoel dat het nu wel op zijn plaats is.
ik heb namelijk een aantal belangrijke dingen te vertellen.

sinds mijn opname in het grand hospitel,
heb ik een gevoel van verbondenheid en betrokkenheid mogen ervaren,
die me doen beseffen dat ik geluk heb.

het is waar,
ze hebben me ginder danig op de proef gesteld
en iedereen op de afdeling kan steun en betrokkenheid meer dan ooit gebruiken
dit wil nog niet zeggen dat je deze via roomservice kan bestellen.

erger nog: je kan er bijna niet naar vragen.
het is zelfs geen kwestie van geven en nemen.
het is een onbenoembare vraag waarop het antwoord enkel kan zijn: dankuwel!

nog even een update.
vrijdag 6 juli heb ik een marathon aan onderzoeken moeten ondergaan
(echo abdomen, e.e.g., oogcontrole, foto's thorax en pols,
e.c.g., echo hart, beenmergpunctie en lumbale punctie)
titel van deze uitputtingsslag: stop-therapie-onderzoeken.
Love the word! (vooral de eerste lettergreep)

afgelopen donderdag werden de resultaten besproken
met mijn mama en papa.
de resultaten waren allen negatief,
en dat is dus positief nieuws!
(de medische wereld heeft de neiging
om altijd alles omgekeerd te zeggen)

en dit is dus het moment
dat ik jullie allen wil bedanken.
ridders, strijdmakkers,
wintertantes en diepvriesnonkels,
ijsneven en nichten,
noordpoolvrienden en kennissen,
en, niet te vergeten, friscogrootouders,
bedankt voor de ongelooflijke grote steun en betrokkenheid,
ik kan maar een fractie in woorden uitdrukken
wat dit voor heel ons gezinnetje betekend heeft!

ik hou jullie via deze weg nog steeds op de hoogte
van de laatste nieuwe uitslagen,
maar ik hoop jullie vaker dan in geschreven woord,
live in beeld en klank te mogen ontmoeten.

dikke kus
en groetjes ook van mijn mama, papa en sam

met de meeste hoogachting,

lore

16 opmerkingen:

Anoniem zei

hoera hoera!

Proficiat Lore,
een klein vechterke he, gij!?
hoewel,
elke keer we je zagen,
leek het voor jou niet eens zo hard te zijn,
want zo een opgewekt, vrolijk en enthousiast meisje,
dat zich zomaar overal doorklopt,

daar kan elke ouder alleen maar jaloers van zijn!

je bent een schatje,
en we zijn allemaal enorm fier op je!

ook een dikke bravo voor de mama en de papa,
en aan broertje sam,

want hoe je het draait of keert,
een geboorte van een kind is niet de rustigste tijd,
en dagelijks naar het ziekenhuis moeten is ook al niet te onderschatten,
dus,
wie had gedacht dat dit ooit moest gecombineerd worden,
en wie had gedacht dat jullie er met z'n viertjes zo rustig zouden doorhuppelen!

De Gentste Feesten zijn begonnen,
en dat heeft dit jaar meerdere betekenissen dat alle vorige samen!

Proficiat!

Veerle en Jeroen

Anoniem zei

dag lieve schat,
was ik eventjes nieuwsgierig of er iets op je blog zou staan of laten wij het noemen " familie -gevoelens". Ik ben reuzeblij dat het jou zo goed gaat.
ook ik ben fier op jou, op je mama en papa en die schat van een broertje.
geniet van de komende zomerse dagen en blijf jij maar alvast een zonnetje voor iedereen. Geef omi en opa een dikke knuffel van mij en weet dat wij hier allen nog vaak aan jou denken.
zoen van nonkel freddy en tante paula en de rest .....

Unknown zei

Beste Lore en familie,

ook van ons een dikke proficiat met de vele veldslagen en nu eindelijk de oorlog die je hebt gewonnen!!!

Hopelijk kan er nu een tijd van GENIETEN met jullie 4tjes aanbreken.

Groetjes,

Anoniem zei

Lieve Lore, Sam, Ellen, Ben

Beter nieuws konden we niet krijgen.

Jullie zijn bedankt dat we mochten meeleven en zien wat een uithoudingsvermogen jullie hebben.

We zullen blijven uitkijken naar weer eens een blije foto van jullie vieren.

Zeer genegen,

Mieke,Augustin en Anneleen













Mieke,Augustin en Anneleen

Anoniem zei

dag schatten allemaal

een dikke proficiat aan jou en zeker ook aan je mama en papa en alle naaste familieleden: je omi, opa, je oma en opa, je nonkels en tantes, en echt iedereen die jullie tijdens deze ongelofelijk moeilijke periode hebben gesteund.

Jullie zijn fantastisch!
en natuurlijk is het goede resultaat wel het allerbeste nieuws ...

Bedankt om dit heugelijke nieuws te laten weten en een prettige vakantie voor jullie allen.

dikke knuffel
kristine, andré, en alle kinderen

Anoniem zei

Voor ons lief deugnietje
een klein liedje, op
de melodie van'k zag 2 beren...

Lieve Lore
is als herboren
oh, dat is een wonder
wat een wonder
heerlijk wonder
prinsesje Lore
als herboren
hiep,hiep,hiep,
hiep, hoera!!!
ook voor Sam,
papa en mama!!!

En nog een dikke zoen voor onze flinke kapoen, ook van opa natuurlijk!!

Anoniem zei

Dag allemaal,


Ook al is het ijsjes eten en ijsberen voorbij, bij het lezen van je brief kreeg ik kippenvel.
Wij zijn allemaal zo blij dat het zo goed met je gaat.
Als je zelf kindjes hebt kan je je moeilijk voorstellen wat het is en mag je er niet bij stilstaan wat er allemaal kan gebeuren. Toen wij een aantal maanden geleden het nieuws vernamen had ik zoiets van wat moeten we doen, wat kunnen we doen?... Niet veel, we kunnen ze wel het gevoel geven dat ze er niet alleen voor staan. En dat hebben we geprobeerd door zoveel mogelijk (bijna dagelijks) de Blog in de gaten te houden.

Ik ben heel erg blij voor gans de familie en hoop dat ik jullie binnenkort eens een dikke knuffel kan geven .

Groetjes,

Joel, Katrien, Mare en Cato

Anoniem zei

Dag Lore,
Voor jou en je familie, een staande ovatie. Net als de koning een paar dagen geleden, maar dan nog luider en véééél warmer. Mijn hart maakte een "huppeltje" bij het lezen van dit bericht.Mooier, beter, geweldiger, ...nieuws kan je niet achterlaten. Een nieuwe start voor jou en iedereen rondom je, geniet met volle teugen van het leven buiten dat "stomme" hospitel (toch ook goed dat we ze hebben). Het ga jullie SUPER!!!
Familie Janssens Kuringen

Anoniem zei

toevallig nog eens gekeken en wat zie ik?

beter nieuws kan er niet zijn.
een dikke proficiat voor je grote moed en overwinningsdrang!

ook een dikke proficiat aan mama en papa voor de manier waarop ze deze moeilijke periode hebben beleefd.

we wensen jullie allen nu het allerbeste en een dikke kus van

tante Frida en nonkel Laurent

Anoniem zei

Liefste Lore,

het lezen van jouw recentste berichte maakt ons superblij!

je bent echt een vechtertje en ook je ouders hebben zich ontzettend sterk getoond gedurende die lange lastige maanden.
Een dikke proficiat voor jullie allemaal!
We wensen jullie een hele mooie zomer toe.
Groetjes,
Wouter en An.

chris smet zei

Hoe is de titel van de voorlaatste brief....?
Oost - West.....? Ik zal verder toevoegen."Thuis Best"
Proficiat allemaal dat jullie erin geslaagd zijn die spreuk waar te maken. Houden zo !
En jij Loreke...geniet nu maar ten volle van alles wat je gedurende enkele maanden hebt moeten missen. Het is je van harte gegund.Geniet van mama en papa en jouw broertje Sam.
Liefs van Trees en Chris

Anoniem zei

Kiekeboe,

Hier ook één van je trouwe supporters: HOERA...HOERA....HOERA...
BLIJ, BLIJ, BLIJ, ....Dit gevoel leeft in jou en mij !!

Dikke duim zoals iedere keer en lieve groeten aan iedereen rondom jou !
Liefs,
Claude, Evelien, Lennert en Corneel
(de duimers uit Landegem )

Anoniem zei

met een beetje vertraging, want eventjes vakantie genomen, lees ik wat ik in de wandelgangen al had vernomen, namelijk dat het met ons Lore supergoed gaat. Daar zijn we dan natuurlijk allemaal super content mee.

En Ben en Ellen, voor ons was het maar een kleine moeite om jullie zo nu en dan een duwtje in de rug te geven. Wat jullie allemaal gedaan hebben en nog doen, is nog van een ander niveau. Weet dat jullie ongelooflijk zijn in hoe jullie het allemaal gedragen hebben en dat we daar een uitermate bewondering en respect voor hebben.
You are my heroes!!
Chantal, Tom en the gang

Anoniem zei

Amai flinke Lore, ik ben er even stil van!
We blijven duimen voor jullie!
Dikke kus Els, David, Janne, Maud en Lore!

Anoniem zei

super proficiat met jullie zware arbeid van de voorbije maanden !! Genieten jullie maar van de rust die nu ongetwijfeld veel zachter zal aanvoelen nu jullie allemaal samen op de zetel kunnen puffen!!

ps: ik kijk uit naar de drink nu dinsdag!

Ciaokes
Johan en Serge

Anoniem zei

Fantastisch nieuws, Ellen en Ben, na die moeilijke periode van onzekerheid, angst,verwachting, hoop...Ik blijf duimen voor een blijvend herstel ; geniet nu maar tenvolle van jullie bengels, jullie huisje, de vakantie, gewone simpele dingen. Veel liefs, Jozefa C.