dinsdag 22 mei 2007

golf

ik schrijf nu reeds mijn vierde hoofdstuk in het enorme gastenboek van dit hospitel.
en dit keer ga ik de pen iets langer ter hand houden,
in dit hoofdstuk, bestaande uit twee delen, worden mijn ijsbeesten en wintergedachten
nog eens danig op de proef gesteld.

het startsein voor het eerste gedeelte werd gisteren gegeven,
pang, rechtstreeks intraveneus!

zoals het vaak het geval is met een onderverdeling,
zit er tussen het eerste en het tweede deel een korte pauze,
meer bepaald vier nachten thuis.
even opladen om dan maandag hier opnieuw paraat te zijn
en dit keer zullen mijn koude rillingen een welgekomen verfrissing bieden,
want ze voorspellen een serieuze hittegolf.

de witte jassen willen dit van dichtbij opvolgen,
en geven pas mijn vrijheid terug als de hitte uitgegolfd is
en mijn bloed het hiermee eens is.
ik hou toch reeds mijn surfplank in de aanslag!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

dag Lore

Inderdaad een nieuw hoofdstuk!

Als je wilt ga ik met jou voor het tweede deel naar de noordpool en trommel ik daar alle ijsberen op zodat ze met hun zachte witte pels je kunnen beschermen tegen de aankomende hittegolf.
Doe het nog goed meisje, we blijven voor je duimen!

tante kristine

Anoniem zei

Volhouden meisje, we blijven voor jullie duimen, onze twee extra mini-duimpjes incluis. Ons Kato heeft nu echt leren duimen en houdt haar duimen extra hoog in de lucht voor jou(ze zit bijna in de wolken als ze op haar tenen staat)!
We zenden je nog eens een extra portie goede moed toe! Doe ze daar maar eens allemaal versteld staan van je vechtlust tegen ijsbeesten en hittegolven...
Dikke kussen van ons allemaal

Anoniem zei

WOEHOE! go lore, ik sta je bij in de oorlog tegen ijsbeesten en hittegolven! Doe het nog goed daar eh! Ik geef jou een grote portie volle moed, duim jij dan voor goede examens? Als je terug onder ons bent gaan we samen nog es bij de 'kippekes' van Bonneke!! toedels, u nicht Mieke!xxxx

Anoniem zei

Hey Lore,

Het is altijd met een dubbel gevoel dat ik je belevenissen lees: langs de ene kant ben ik blij, want ja, joepie, weer nieuws uit Loreland en we kunnen weer volgen hoe het met je gaat... en langs de andere kant iets van ai, die kleine spruit moet weer een supergevecht gaan leveren. Maar zoals we al de hele tijd gedaan hebben, dat gaan we nu in hoofdstuk 4 ook weer doen, en dat is duimen tot onze duimen er van vervellen en jou in onze gedachten koesteren. 't heeft tot nu toe al geholpen, dus deze keer zal dat niet anders zijn.


Dikke, verfrissende knuffels van
Chantal, Tom, Wout, Tine en Febe

Anoniem zei

Dag Loreke,

Misschien is dit vierde hoofdstuk wel het lastigste maar hopelijk ook het laatste waar jouw strijdlust danig op de proef wordt gesteld. Wij duimen erop los zodat je hierna vrolijk en vrij bij mama, papa en broertje thuis op adem kan komen.
Dikke zoen van tante Mich,nonkel Jan, Simon,Eva en poes JIP.

Anoniem zei

En ...lieve Lore...wie komt daar zingend aan om er met jou tegenaan te gaan?

opzij, opzij, opzij
de noordpoolstoet komt hier voorbij
ze komen recht uit friskoland
van waar ze dansen hand in hand
en grote nijn die loopt van voor
met blauwe buik en één wit oor

winny de poeh, een eskimo
witkapje en een jetskivlo
en bumba en een sneeuwkonijn
een pinguin en een hermelijn
een noordpoolvrouw,een zuidpoolheer
en teigetje en ijsbrombeer

ohee, ohee, ohee
wie stapt er met die stoet niet mee
ijsbeesten zie je overal
ze zijn op stap naar 't winterbal
waar klein en groot aan 't dansen gaat
wijl knuffel peppa slaat de maat

winny de poeh, een eskimo...

Anoniem zei

Hey Lore,

Ook wij blijven duimen en aan jou en jullie gezin denken.
Samen met Twan op mijn schoot (wat moeilijker wordt door de dikke buik) sturen we je een ijskoud briesje dat de hitte verdrijft.

Succes en laat ze maar zien wat voor een flinke meid je bent.

Kusje van Twan.