dinsdag 13 maart 2007

prikje

jawadde seg. het houdt hier niet op. net als ik denk: 'ik doe een dut', zegt er altijd iemand: wacht effekes. Ze moet nog eerst...
en gisteren was het niet anders. oog dik of niet, geen compassie: medicatiespuit in mijn mond, bad in, weegschaal op.
Gewogen en ... toch niet zo goed bevonden. wie kan het me kwalijk nemen: medische zorgen zijn er over de jaren op vooruit gegaan, ziekenhuisvoedsel behoudt zijn slechte smaak.. eh .. naam.
op het moment dat mijn gewicht bekend is, drukt er waarschijnlijk iemand op een knopje van het ziekenhuisapparaat. zoals een sadistische koffie-automaat, krijg je hier niet altijd waar voor uw geld.
een ondergewicht resulteert uiteindelijk in een extra buisje, een sonde, eentje dat door twee verpleegsters via mijn neus in mijn maag wordt geschoven. dit voelt zoals het klinkt!
deze ingreep resulteerde in eerste instantie niet tot een vollere maag, integendeel. alle soep die ik een paar uurtjes daarvoor nog moeite heb binnengekregen (vaak om mijn mama en papa een plezier te doen), kwam er nu weer allemaal uit.
al deze acties deden mijn sympathie voor Kabouter Lui opeens drastisch toenemen (je wordt daar zo moe van), maar je raadt het al... van slapen is hier natuurlijk niet veel sprake. tot 's avonds laat bleef die sondemachine biepen en mijn eten niet zitten. aangezien die kapotte sonde waarschijnlijk nog onder garantie viel, kreeg ik een nieuwe. zwoep.
kwart na één eindelijk aan mijn nacht kunnen beginnen.
deze ochtend vroeg wakker. wat doet de leeuw? Grrr. Wat doet mijn buik? GRRR! HONGER. record flesdrinken scherper gesteld, gevolgd door dessertje, rijstkoekje en grote pot danette (van danone...)
lang tijd om hiervan te genieten, kreeg ik niet. half elf: tijd voor mijn 'prikje': zo noemen ze hier een beenmergpunctie, kunt ge u dat voorstellen. prikje? de medische term komt dichterbij het gevoel dat je eraan overhoudt.
maar you know me, vijf minuutjes doorbijten, 'daan'.

Dutje doen?
Dutje doen!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

dag kleine Lore
dag mama Ellen en papa Ben
dag tante Annelies en nonkel Tom
dag oma Lutje en opa Bart
dag alle familie en vriendjes van Lore
dag alle mevrouwen en meneren in een witte of roze of groene schort
dag aan iedereen die begaan is met jullie kleine (b)engel
ook wij behoren graag tot die grote groep mensen die maar al te graag een stukje van jouw pijn zouden willen overnemen - al die vieze prikken, hoe is het mogelijk

P.S. een lief knuffeldiertje van W...Y, ra ra ra ... k'mag geen reclame maken ligt hier al klaar voor jou, kleine Lore
we kunnen het misschien meegeven aan je lieve oma
nog veel sterkte en dikke zoen van Yvan en Tania

Anoniem zei

Hela klein spook!

zie ik daar een stoute vinger in de lucht gaan???

groot gelijk, Lore,
volledig uw papa achterna,
**** joe, stomme mensen!

laat ze daar maar een poepje ruiken!

zoen,

Veerle

Anoniem zei

Dag allemaal

Een leuk initiatief tengevolge van een spijtig iets... Ik ben er wel zeker van dat Lore heel wat genen van de mama en de papa heeft meegekregen (volgens mijn oude cursus genetica toch) en zodus kan doorbijten zoals die leeuw...

Heel veel moed en warmte gewenst!

Johan & Claudia

Anoniem zei

Zonne-energie zweeft in de lucht
we sturen die in snelle vlucht
naar Lore en baby en Ellen en Ben
een krachtige booster voor hen!

Een dikke knuffel van omi en opa

Anoniem zei

Hey lieve Lore, broer of zus en Ellen en Ben!

Ee is al zoveel veranderd sinds we jullie dit weekend gezien hebben... Gelukkig ben je een sterke meid en kom je dit uiteindelijk allemaal met een
grote lach te boven...
Hopelijk straalt het zonnetje heel veel warmte uit naar jullie, en kirebelt de lente daar ook in de lucht!

Tot gauw allemaal!

Een dikke knuf van tante Liesj en oompie Tom

Anoniem zei

hey Lore,

Je hebt me gisteren gezien, maar je vond mij een beetje raar denk ik . Vind ik helemaal niet erg hoor, doe maar flink een dutje en...veeeeel eten!!

kus en knuf

Anoniem zei

Hey Lore, Ellen en Ben

Tof om zo elke dag te kunnen mee volgen hoe Lore het stelt. Vecht maar goed door meid, samen komen jullie er wel! Wij denken elke dag aan jullie!

Een gedichtje voor Lore:
heel veel vriendschap
en een kusje voor de pijn
is voor alle zieke mensen
nog steeds het beste medicijn

Ga ervoor meid! Je bent sterk!

Dikke kussen en knuffel
Vero en Fred
xxx

Anoniem zei

Dag lieve Lore,

Ik zag je deze zomer voor het eerst, wat een lieve en leuke meid... Kan ook niets anders met zo een mama, pas op ik ken je mama vrij goed, ze leerde haar job bij mij.
Wat waren we geschrokken toen we het nieuws vernamen. We denken vaak aan jou en je mama, papa, oma's en opa's. We volgen dan ook alles op de voet en willen je via dit berichtje veel sterkte toewensen.
Geef je mama een dikke knuffel van ons, je papa een dikke zoen en voor jou kapoen, veel moed!

Annelies, Lieselot en de rest van de familie
xxx

Anoniem zei

Hey!

Echt leuk deze spot, tof geschreven.

Goede manier om zo alles een beetje te kunnen volgen :)

Ik denk veel aan jullie.

Vele groetjes

Evi

Anoniem zei

Lore, wil eens aan uw mama of papa zeggen dat ik het wel leuk vind jou te volgen op het net.
Hopelijk komt dat mailtje aan.
Toto binnen kort want er ligt een verrassing voor je klaar.Nonkie marc